donderdag 12 juli 2018

Donderdag 12 juli Lynn Canyon Park - Stanley Park

Dag 2

Zo de eerste nacht zit er op. Goed geslapen maar toch al om 5:45 uur wakker. Even wat mails gelezen en foto's overgezet. Daarna heerlijke Blueberry wafels als ontbijt. Lekker even in de broodrooster. Dat is het gemak van een AIRBNB, alles bij de hand.

Zo waren we mooi op tijd om naar Lynn Canyon Park te gaan.  https://lynncanyon.ca/ (Link van het park staat hiervoor even met cursor er over gaan)
Het kleinere broertje van Capilano Suspension Bridge. Lynn Canyon is niet zo druk en heeft een mooie trail door het park lopen. En laten we nu echte Hollanders zijn, dit park is gratis te bezoeken.

Onderweg naar het park nog een brandweerwagen midden op een kruising waar wij rechts af ging. Aanrijding met motor, hoop dat alles goed is afgelopen.

Aangekomen bij Lynn Canyon Park was het nog vrij rustig en konden we gemakkelijk parkeren. Een klein stukje lopen en daar was de suspension bridge al. Deze brug is een zogenaamde hangende brug van 50 meter.

Na deze brug nog een leuke hike waar je langs een rivier af loopt en dichtbij de rivier kan komen.

Je loopt verder door een bos wat op sommige stukken wel wat weg heeft van een Rain Forest. Voorproefje voor als we aan het eind van onze reis in Olympic National park komen. Maar ook zeer hoge grote bomen die weer aan de sequoia bomen doen denken.

Heerlijk gewandeld door het mooie park en omdat we zo vroeg waren alleen wat plaatselijk bevolking tegen gekomen die hun hond aan het uit laten waren of met hun hardloopronde bezig waren. Je krijgt hier zeker een goede conditie het gaat op sommige stukken omhoog via houten trappen. (Of omlaag natuurlijk)
Je ziet ook veel waarschuwingsborden, zelfs één waarop staat hoeveel doden en gewonden hier zijn gevallen, mensen die van de kliffen in de rivier willen springen. Het is echter onvoorspelbaar hoe hoog of laag de rivier is en dit kan zeer snel veranderen. Ook met de sterke onderstroom.

Het gedeelte waar Sanne zit is met rustig, zeer helder water.

Nee Youri is hier niet op Internet maar is zijn foto's aan het bekijken die ook hij maakt langs deze route.

Nog een mooie waterval en zo hebben we een mooie ochtend gehad in een erg leuk park. Nog niet zo massaal. Even bij het bezoekerscentrum naar binnen gegaan, dit was nog dicht toen we aan onze wandeling begonnen. Daar een film over de verschillende beren gezien die hier leven en nog gezellig gepraat met de dames die in het bezoekerscentrum werkzaam zijn. Poeh.... het was wel een stukje drukker geworden op de parkeerplaats.

Na dit park terug gereden naar ons appartement. Sjoerd wilde wel eens een andere route terug nemen en kozen we de andere brug die ons terug bracht naar het appartement. Drukke wegen. Wat daar opviel was het aantal zwevers langs de weg. Echt heel veel. Dit was wel in het wat oudere gedeelte maar toch. Wel weer mooie oude gebouwen.

En nieuwere

Geluncht in het appartement en na deze onderbreking konden we te voet naar de Bike Rentals. Deze lagen om de hoek. Even een rondje fietsen om Stanley Park heen. We kozen de 8,8 km lange route waar je je steeds langs het water fietst. Erg leuke route en nergens zwaar. Mooie uitzichten onderweg.

Het dragen van een helm is hier verplicht. Iedereen draagt er dan ook één. Wat een lekker weer om te fietsen, goed ingesmeerd want zo met dat windje langs het water voelje dus niet dat je verbrand.
Onderweg een aantal keer gestopt voor het maken van foto's.

Dan even stoppen bij de beroemde totempalen. Hier komen veel toeristen op af. Ook een stop van de Hop on Hop off bus. Valt dan niet mee om een foto te maken zonder andere mensen er op. Het lijkt wel of het overal drukker wordt.....

Verder met ons rondje, onder de brug door waar we al verschillende keren over heen zijn gereden.

Op het water is het, het komen en gaan van watervliegtuigjes. Leuk om te zien.

En wanneer je van plan bent om even uit te rusten of lekker het koude water in te gaan, dan zijn er verschillende mogelijkheden langs de route waar je kan zwemmen.

Nadat we de fietsen weer in hadden geleverd weer even terug naar het appartement. Even wat opfrissen om daarna een half uurtje langs het water te lopen richting de Gastown Vancouver Steam Clock. Onderweg nog een hapje eten en dan zorgen dat we rond 19:30 uur bij de klok waren. Daar hadden we afgesproken met Petra die bij Sjoerd werkt en toevallig ook op reis is in Canada.

De route langs het water is zeer aangenaam om te wandelen. Ze hebben hier speciaal wandel en fietspaden die gescheiden zijn van elkaar. Ook weer mooie en leuke uitzichten onderweg.

Zo een geslaagde dag in Vancouver, morgen alle spullen bij elkaar zoeken en onderweg naar Lillooet. Even zien wat we dan weer tegen komen onderweg!